БИЗНЕС ПЛАНОВЕ, КАЗУСИ, |
АВТОР: КИРИЛ ТОДОРОВ |
"ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО И МЕНИДЖМЪНТ" е предназначен за учениците от Професионалните Гимназии по Икономика, които изучават предмета "ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО" - 8.Клас и 11.Клас, както и за професионално направление "Стопанско Управление и Администрация". Подходящо е и за всички Професионални Гимназии с неикономически Професии и Специалности, които изучават дисциплината "ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО И МЕНИДЖМЪНТ". Препоръчва се и за СОУ с технологични профили "СТОПАНСКИ МЕНИДЖМЪНТ" и "ТУРИЗЪМ", както и за Икономическите Колежи. |
Цена: 14.00 лв.
|
СЪДЪРЖАНИЕТО НА ИЗДАНИЕТО
МОЖЕ ДА РАЗГЛЕДАТЕ ТУК!
Раздел I. Основи на предприемаческата дейност
Тема 1.1. Предприемачеството – същност, роля, характеристики, кратък исторически преглед
Тема 1.2. Предприемаческият процес – елементи и влияещи фактори
Тема 1.3. Фигурата на предприемача. Основни типове предприемачи
Тема 1.4. Българският предприемач – роля, характеристики, поведение
Тема 1.5. Осигуряване на планирана приемственост (унаследяване) в семейния бизнес
Тема 1.6. Влияние на процесите на глобализацията, развитието на икономиката на знанието и членството в Европейския съюз върху българските предприемачи и мениджъри
Раздел II. Основи на дребния бизнес.
Изграждане и развитие на малки и средни фирми
Тема 2.1. Малките и средните фирми – основа на съвременната икономика в различните географски, социални и икономически условия
Тема 2.2. Класификация на МСФ – необходимост и значение
Тема 2.3. Развитие на МСФ в България (до 1989 г. и след 1989 г.)
Тема 2.4. Задачи, решавани с помощта на МСФ
Тема 2.5. Институционална подкрепа за МСФ
Тема 2.6. Финансиране и кредитиране на МСФ
Тема 2.7. Данъчна политика по отношение на МСФ
Раздел III. Стартиране на нов бизнес
Тема 3.1. Анализ на външната среда на бизнеса (проблеми и възможности за стартиране на МСФ)
Тема 3.2. Бизнес план – схема и обвързване на отделните фази
Тема 3.3. Откриване и оценка на бизнес идеята. Цели и обхват на бизнес плана.
Тема 3.4. Проучване на пазара. Специфични методи, използвани в българските условия
Тема 3.5. Технологично и организационно-производствено осигуряване
Тема 3.6. Изграждане на система за управление
Тема 3.7. Финансови разчети и разчети за икономическата пригодност
ЧАСТ II МЕНИДЖМЪНТ
Раздел VI. Основни характеристики, развитие и външна среда на мениджмънта
Тема 4.1. Мениджмънт – роля и основни характеристики
Тема 4.2. Развитие на мениджмънта. Подходи. Мениджмънтът в страните в преход от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и България
Тема 4.3. Външната (бизнес) среда на мениджмънта – елементи на средата, влияещи фактори
Раздел V. Планиране
Тема 5.1. Бизнес планиране – видове, поставяне на цели, и изпълнение. Процесът на бизнес планирането
Тема 5.2. Стратегическо управление. Изграждане и изпълнение на фирмена стратегия.
Тема 5.3. Функционални и бизнес стратегии. Родови стратегии.
Раздел VI. Организиране
Тема 6.1. Организирането като функция и структура
Тема 6.2. Организационни структури на управление
Тема 6.3. Управление на организационната промяна
Раздел VII. Ръководство
Тема 7.1. Особености на функцията „Ръководство”. Стилове на ръководство. Лидерство – същност и типове
Тема 7.2. Мотивация. Концепции за мотивацията. Мотивацията в условията на българската фирма.
Тема 4.3. Координация и комуникация – необходимост и видове. Координационни механизми. Примери
Тема 7.4. Управление на човешките ресурси (подбор, оценка, квалификация, придвижване)
Раздел VIII. Контрол
Тема 8.1. Функцията на контрола. Основни характеристики и видове контрол. Методи и техники на контрол.
Тема 8.2. Системи за контрол в управлението на фирмата. Сравнение и приложимост в българските условия.
Раздел IХ. Специфични характеристики на управлението на МСФ
Тема 9.1. Сравнителен анализ на управлението в малките и средните фирми и големите фирми.
Тема 9.2. Управление на МСФ по ключови направления по дейност. Речник на основните термини.
Цитирани източници.
Използвана литература