ИКОНОМИКА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО
ЗА ВСИЧКИ ПРОФЕСИОНАЛНИ НАПРАВЛЕНИЯ
Автори: Димитър Дончев и Николай Щерев
Издание от 2019 г.. Изданието "ИКОНОМИКА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО" е съставено съгласно Учебната Програма - заповед № РД 09-4763/01.09.2017г.. Съдържанието на "ИКОНОМИКА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО" обхваща основни икономически категории и покрива всички икономически процеси и явления, които протичат в една фирма - от създаването на предприятието до маркетинга. Изданието е структурирано в два раздела: • ОСНОВИ НА ИКОНОМИКАТА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО • ПРЕДПРИЯТИЕТО НА ПАЗАРА (МАРКЕТИНГ) Към всяка ТЕМА са изготвени ПРЕЗЕНТАЦИИ, УПРАЖНЕНИЯ, КАЗУСИ и ТЕСТОВЕ в рамките на 5 страници, които спомагат за усвояване на материала. Съдържанието на изданието може да разгледате тук: Виж повече |
/Ако желаете да получите примерно годишно
I. ОСНОВИ НА ИКОНОМИКАТА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО 1. ВЪВЕДЕНИЕ В ИКОНОМИКА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО 1.1. Същност на икономиката на предприятието 1.2. Икономически участници 2. ПРЕДПРИЯТИЕ 2.1. Същност на предприятието. Фирма 2.2. Предприятието и неговата бизнес среда 2.3. Компромис между индивидуалните и общите икономически цели 2.4. Видове предприятия 3.1. Мотиви за създаване и придобиване на предприятие 3.2. Предмет на дейност 3.3. Местоположение на предприятието 3.4. Големина на предприятието 4. ПРОИЗВОДСТВЕНИ ФАКТОРИ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО 4.1. Обща характеристика, състав и структура на капитала 4.2. Състав, структура и численост на персонала 4.3. Способност и готовност за труд 5.1. Себестойност и цена 5.2. Печалба на предприятието 5.3. Производителност, ефективност и рентабилност 7.1. Европейска икономическа интеграция 7.2. Хармонизация в икономиката на страните – членки на ЕС 7.3. Възможности и предизвикателства на европейската интеграция 8.1. Същност и значение на качеството 8.2. Системи за управление на качеството 8.3. Фактори, които влияят върху качеството на продукцията и конкурентоспособността 9.1. Същност, значение и принципи на стимулирането 9.2. Форми и системи на заплащане 10.1. Същност и значение на маркетинга 10.2. Мястото и ролята на маркетинга в предприятието 10.3. Основни маркетингови концепции 10.4. Стратегически и тактически маркетинг 11.1. Елементи на маркетинговата макросреда 11.2. Елементи на маркетинговата микросреда 11.3. Вътрешна фирмена маркетингова среда 12.1. Същност и значение на SWOT анализа 12.2. Превръщане на SWOT анализа в действие 13.2. Маркетинг микс 13.3. Продуктова политика 13.4. Дистрибуционна политика 13.5. Ценова политика 13.6. Комуникационна политика 14.1. Маркетингова информационна система 14.2. Маркетингово проучване 14.3. Набиране на първична информация 14.4. Набиране на вторична информация 15.1. Същност и видове стратегии 15.2. Създаване на маркетингова стратегия 16.1. Изследване на пазара 16.2. Сегментиране на пазара 16.3. Видове сегментиране 16.4. Процедура за сегментиране (избор на целеви пазар) 16.5. Пазарна ниша и пазарен прозорец 16.6. Позициониране на продукта на пазара 17.1. Потребителско поведение. Видове 17.2. Процес на вземане на решения 18.1. Видове маркетинг 18.2. Интернет‐маркетинг 18.3. Електронна търговия |
|